
Allround medewerker Burgerzaken
Allround medewerker Burgerzaken
Trots op jouw werk
Als allround medewerker burgerzaken ben jij het visitekaartje van onze gemeente. Jouw belangrijkste taken zijn het verzorgen van verschillende diensten op het gebied van de burgerlijke stand (BS). Waaronder Internationale Privaatrecht (IPR), Nederlanderschap en de Basisregistratie Personen (BRP).
De werkzaamheden variëren, zo werk je aan het verstrekken van aktes, neem je voorgenomen huwelijken in behandeling en treed je op als trouwambtenaar bij kosteloze huwelijken. Hiernaast houd je je ook bezig met complexe zaken, zoals een geslachtswijziging waar veel uitzoekwerk bij komt kijken. Verder zijn er regelmatig wijzigingen in de wet- en regelgeving wat het werk dynamisch maakt, maar ook uitdaging biedt.
Verder:
- Leg je persoonslijsten aan in de Basisregistratie Personen (BRP) en houdt ook de relatielegging met gerelateerde personen, die al op het adres wonen;
- Muteer je verzoeken tot verbetering van de BRP op de persoonslijst;
- Maak je akten op voor de burgerlijke stand (BS);
- Neem je aan het loket o.a. naturalisatieverzoeken in behandeling, verwerkt eerste inschrijvingen in de BRP en handelt geboorteaangifte/erkenningen af;
- Voer je werkzaamheden uit rondom de verkiezingen, zoals het faciliteren van de stembureaus en het tellen van de stemmen.
Jouw collega’s. Bij gemeente Zaanstad.
Als Allround Medewerker Burgerzaken ga je aan de slag op de afdeling Burgerzaken in Team GBS. Dit team is verantwoordelijk voor de zaken Burgerlijke Stand en het BRP. Daar zetten wij ons iedere dag voor in. Je doet dit samen met 30 andere collega’s, waaronder Wim, Allround medewerker Burgerzaken:
“Dit werk is uitdagend, zeer divers, interessant en nooit hetzelfde. Je moet er wel tegen kunnen dat je dag nooit volgens je planning verloopt, want er komt altijd wat tussendoor. Gelukkig sleept dit geweldige team zich er gezamenlijk altijd weer doorheen!”
Jij bent het
Gewoon lekker jezelf. Voor deze functie is klantgerichtheid belangrijk. Jij plaatst de inwoner altijd op de eerste plaats en begrijpt de behoeften en vragen van inwoners, daarin durf je soms ook een extra stap te nemen in de dienstverlening. Je bent ontwikkelingsgericht: je vindt het leuk om elke dag iets nieuws te leren en vindt het niet erg om 1 dag in de week een opleiding te volgen. Je doet jouw werk nauwkeurig, zelfs in een soms hectische omgeving waar veel omgevingsgeluid is van bijvoorbeeld de balies of je collega's in de backoffice. Je toont je flexibiliteit doordat je je goed kunt aanpassen in een snel veranderende omgeving, denk aan wijzigingen in wet- en regelgeving. Ook ben je beschikbaar om te werken tijdens de dinsdag- of donderdag voor de avondopenstelling.
Daarnaast beschik jij over:
- Hbo- werk- en denkniveau.
- Ervaring in een dienstverlenende rol.
- Ervaring op het gebied van Burgerzaken is een voordeel.
Wat jij krijgt
Zoek jij de ruimte om jouw unieke talent te ontwikkelen en in te zetten voor de samenleving? Gevonden! Bij gemeente Zaanstad, waar je 36 uur per week kan werken als Casemanager Woonurgenties. Je gaat aan de slag met enthousiaste collega's. Samen maken we het verschil!
Dit zijn de arbeidsvoorwaarden die hierbij horen (op basis van 36 uur per week):
- Tussen €3.052 en €4.297 bruto per maand (schaal 8). Hoeveel je precies verdient, hangt af van kennis en ervaring.
- 17,05% individueel keuzebudget (IKB). Dit bedraagt max. €732 bruto per maand incl. vakantiegeld. Hoe je dit inzet? Dat is aan jou. Kies bijvoorbeeld voor extra vakantiedagen, opleidingen, een fiets of extra salaris.
- Jouw werkplek? Vanuit ons unieke stadhuis, vlak naast het treinstation in Zaandam.
- Reiskosten van €0,23 per kilometer. Het maakt niet uit hoe je reist.
- Een pensioen bij het ABP, collectiviteitskorting op de zorgverzekering, (gedeeltelijk) betaald ouderschapsverlof. Dat is goed geregeld in de CAO.
- Een vergoeding van €168 per jaar per jaar voor de kosten van je zorgverzekering.
Er is nog meer. Een totaaloverzicht vind je via: arbeidsvoorwaarden gemeente Zaanstad.
Gemeente Zaanstad. Werken met karakter
Wist je dat Zaanstad 1 van de 20 grootste gemeenten van Nederland is? In 2040 telt onze gemeente ruim 200.000 inwoners. Met 1.800 collega's maken we Zaanstad mooier en sterker. We willen een vitale en inclusieve organisatie zijn. Waar je jezelf kan zijn en je gewaardeerd voelt.
Zaanstad is altijd in ontwikkeling en kent een heel eigen uiterlijk, cultuur en smaak. Werken in zo'n omgeving vergt lef, pionieren en eigen regie. En daar zijn wij trots op! Samen bouwen we bruggen tussen culturen en leefomgevingen, erfgoed en toekomst, ambacht en industrie, mens en natuur.
Interesse?
Zie jij jezelf al werken als allround medewerker Burgerzaken? Het begint bij jouw sollicitatie.
Solliciteren kan tot en met maandag 5 mei. En dan? Je ontvangt van ons altijd een terugkoppeling. Je mag deze verwachten na de sluitingsdatum.
Let op!
Wij willen alle kandidaten graag aan de hand van dezelfde criteria beoordelen.
Solliciteren doe je door antwoord te geven op onderstaande 3 vragen en jouw cv te uploaden. Je hoeft dus geen traditionele motivatiebrief te schrijven. Je mag voorbeelden geven uit een werk- of privésituatie. Wij bepalen namelijk op basis van jouw antwoorden en cv of we je uitnodigen voor een eerste gesprek.
- Kan je een situatie beschrijven op je werk waarbij je moest omgaan met weerstand bij een ontevreden klant of burger? (max. 200 woorden)
- Burgerzaken is een wereld waarin regelmatig (wets-)wijzigingen voorkomen. Wij vinden het belangrijk dat onze collega’s up-to-date zijn. Kun je aangeven hoe je op dit moment op de hoogte blijft van ontwikkelingen binnen jouw vak- of studiegebied? (max. 200 woorden)
- Wat motiveert jou specifiek om bij Burgerzaken te werken? (max. 200 woorden)
Daarna zetten we de volgende stappen:
- Woensdagmiddag 14 en vrijdagochtend 16 mei – 1e gesprekken
- Dinsdagochtend 20 en woensdagmiddag 21 mei – 2e gesprekken
Fijn als je hier rekening mee wil houden in je agenda.
Vragen?
Wij snappen dat je misschien nog vragen hebt. Die beantwoorden wij graag! Bel met Angelique Neij (Teammanager Burgerzaken) via 06-50090146. Heb je vragen over de procedure? Bel of app met Eva Retra (campus recruiter) 06-29668275.
*Acquisitie wordt niet door ons prijs gesteld.
#LI-DNP
Allround medewerker Burgerzaken
In het kort
- Sluitingsdatum
- 05-05-2025
- Uren per week
- 32-36 uur
- Salarisbedrag
- 3.052 – 4.297
- Werk-/denkniveau
- HBO
- Contractsoort
- Vaste baan
- Vakgebied
- Burger-/publiekszaken

Heb je vragen over de vacature?
Eva Retra
Campus recruiter